Firma Facebook side
SoftwareDanmark kan hjælpe jer med at lave en unik og tillidsvækkende firma Facebook side, inkluderende blandt andet:
- Unikke designs
- Annoncekampagne
- Udarbejdelse af logo
80 % af Danmarks befolkning har en privat Facebook profil, som de besøger en til flere gange dagligt for at se, hvad deres venner skriver, eller lægger op af billeder og videoer. Men det standser ikke her, mange følger nemlig også virksomheder, brands og firmaer de har tilknytning til eller finder interessante.
Når en ny bruger opretter en profil, beder Facebook om en masse oplysninger: Køn, alder, interesser, geografisk placering, familie mm.
Alle disse informationer bruges til at systematisere fremtidig markedsføring fra firmaer, som ønsker at markedsføre sig over for en præcis målgruppe eller profil. På den måde opnår annoncøren fuldt udbytte af sine markedsføringskroner, når en firma Facebook side udvides med bannerannoncer eller sponsorerede opslag.
FORDELENE VED EN FIRMA FACEBOOK SIDE FOR JER
Som firma, kan der være utrolig mange fordele ved at lave en professionel firma Facebook side. I kan, som firma, kommunikere direkte med jeres kunder, og markedsføre firmaet meget præcis i forhold til den målgruppe, I ønsker at påvirke.
Enhver virksomhed der er på Facebook, bør først og fremmest kunne besvare spørgsmålet ”Hvorfor er vi her?” uden større betænkningstid. Her vil svaret ofte være et udsalg af ledelsens første målsætning, for eksempel at få flere kunder, mange Facebookvenner, skabe øget salg gennem en firma Facebook side etc. Disse faktorer er dog et resultat af det egentlige arbejde på Facebook, og bør ikke være et mål i sig selv. Den egentlige strategi bør afspejle at vi ønsker at kommunikere med vores kunder og brugere, ønsker at påvirke dem og inddrage dem.
Skab succesen
Men hvis det er så simpelt, hvis det blot er derfor vi ønsker at have en firma Facebook side, hvorfor er der så nogle virksomheder der har markant større succes end andre? Svaret er, at de virksomheder der ofte har mest succes på for eksempel Facebook, ofte også er de virksomheder der har mest succes andetsteds. Tag Apple for eksempel. Selv de mennesker, der hader Apple produkter af et glødende hjerte, må indrømme at er der noget firmaet har kunne, så er det at brande sig selv. Grundlæggende kan vi koge det ned til at forskellen er at disse virksomheder tænker ”why?” i stedet for ”what?”
En traditionel computervirksomhed vil være tilbøjelig til at tænke ”vi laver fantastiske computere.” som deres ”what?” svar. Dernæst vil de besvare ”how?” med ”De er flotte og nemme at bruge.”
Forskellen på nogle virksomheders ekstremt succesfulde branding, er at de i stedet for ”what?” tænker innovativt og ”why?” i stedet. De svarer på hvorfor de gør det med et: ”Alt hvad vi gør, tror vi på er status quo. Det er anderledes. Vi vil ændre verden.”
Det er ikke meget anderledes med en firma Facebook side.
PLANLÆG JERES FIRMA FACEBOOK SIDE
En firma Facebook side kræver vedligeholdelse, og ikke mindst disciplin i forhold til at bibeholde netværket. En “STALKER“ profil som lægger nye opslag op hele tiden, vil hurtigt miste netværket. Derfor er det ekstremt vigtigt, at systematisere firmaets laden og gøren på Facebook, således at siden bruges til at skabe værdifuldt indhold og information for kunden, frem for irritation. Dette kræver planplanlægning og overblik for at kunne lykkes, og selvom der findes Google kalendere og adskillige smarte onlineværktøjer, så kan det ofte – især for nye virksomheder på nettet – være en god ide at starte på gammeldags maner. Med en tavle eller en planche!
Lav en kalender og udfyld den med brainstorming til ideer for indlæg og opslag. I første omgang kan det være alt mellem himmel og jord. Kig internt i virksomheden, om nyheder og ændringer der med fordel kan deles med brugerne. Her kan også de mere skæve dage være en succes. For eksempel har AMO haft succes med at bruge National Pandekagedag i deres markedsføring.
Når alle ideer er skrevet ned, skal der system i dem. Her kan I med fordel inddele i genrer og typer. En genre opdatering er for eksempel de søde og sjove opslag (ofte med dyr), informationsrige opslag, ugens medarbejderportræt, fredagsvideo fra chefen, guides med mere. En type opdatering er til gengæld selve indholdet, altså tekst, billeder, video link etc. – Kort sagt, hvordan/hvad indlægget er bygget op af.
SÅDAN – ET STK. FIRMA FACEBOOK SIDE
Nu skulle I gerne have system i jeres ideer og opslagstyper til jeres firma Facebook side. Nu skal de planlægges, så de skaber bedst muligt resultat. Generelt siger man at opslag på en firma Facebook side skal underholde, formidle og engagere, ikke sælge.
Når I så har haft en række opslag med humor, god information, guides etc. kan I lave et salgsopslag.
Læs mere om firma
Facebook