Få kunder via Instagram
Instagram er på rekordtid blevet en af de mest populære platforme til foto og videodeling. På verdensplan har mediet mere end 400 millioner brugere og platformen har mere end 30 milliarder billeder og videoer.
Bør I være på Instagram?
Det klassiske medie på Instagram er fotos, men der er for nyligt også tilføjet mulighed for at uploade korte videoklip og animationer. Hos SoftwareDanmark kan vi hjælpe jer med at vurdere om netop jeres virksomhed kan få gavn af det, og hvordan I eventuelt skaber den bedste branding gennem videoer og billeder.
Vi udarbejder også gerne:
- Profilbilleder og logoer
- Komplette firmaprofiler klar til brug
- Annoncekampagner
- Rådgivning
Hvad kan I opnå via annoncering?
Annoncering på kan blandt andet hjælpe jer med at opnå:
- Klik til hjemmeside
- Hjemmesidekonverteringer
- Videoafspilninger
- Øget rækkevidde og kendskab
- Indholdsengagement
- Lokal opmærksomhed
Annoncering på Instagram er som sagt en naturlig forlængelse af Facebooks annoncerings modul, og det er her igennem at annoncerne udarbejdes og offentliggøres. Annoncerne segmenters og målrettes ud fra Facebooks målgruppeindstillinger og vises derefter på Instagram som en sponsoreret post direkte mellem de almindelige opslag fra brugere man følger.
Når man udarbejder en annonce der skal vises på Instagram, er det dog vigtigt at man som virksomhed husker at tekst på Instagram ikke kan indeholde links. Der kan kun linkes gennem ens profiltekst, der kan indeholde ét link af gangen, som manuelt skal ændres, hvis annoncer skal henvise til andre sider.
Hvilke 5 ting bør I kende på Instagram inden start?
Hos SoftwareDanmark har vi samlet de 5 – måske – vigtigste tips og tricks for nye brugere på Instagram.
Søg i tags
Evnen til at søge i Instagram biblioteket og trække billeder fra specifikke #hashtags er en af de mest grundlæggende funktioner i Instagram. Mange apps og tjenester bruger denne funktion for at skabe samhørighed og øget synlighed, men hashtags er stadig mest set på Instagram.
Et hashtag er en # efterfulgt af et ord. For eksempel vil #softwaredanmark være et hashtag. Det bruges til at beskrive og kategorisere indhold på sociale medier, således at andre brugere nemt kan finde indhold i samme kategori. Dette er også et stærkt værktøj i markedsføring på Facebook. Et eksempel er musikerne Moby, der dannede et fan-projekt, med billeder af byer efter mørkets frembrud. Hvert eneste billede blev tagget med #destroyed og skabte dermed en samlet enhed og effekt.
Se billeder fra bestemte steder
Har du nogensinde spekuleret over, hvilken slags billeder Seattle beboerne fremviser? Vil du se, hvad London-baserede brugere uploader? Nysgerrig efter at se fotos og video fra en japansk sommer festival?
På Instagram kan der søges efter indhold fra specifikke geo tags og steder i verden. Her kan man se hvad alle brugere fra hele verden opdaterer i real tid fra det sted.
Se populære og trendy billeder
En anden vigtig funktion, er at hente de mest populære eller trendy fotos fra Instagram. Det fungerer godt for virksomheder, der ønsker at se, om nogle produkter er særligt populærer blandt brugere. Det er også et værdifuldt værktøj til dataanalyse, for at se hvilke typer af billeder, som har størst effekt og er særligt populære.
For eksempel har der i en lang periode været tendens til at et svagt rosa skær har givet flere likes end andre filtre og der ses også en tendens til at billeder pyntet med merchandise og mange detaljer høster god anerkendelse.
God billede kvalitet
Gode billeder kan bruges til at fremvise jeres produkter på smukkeste vis, og billeder af høj kvalitet kan hurtigt gå viralt. Men I kan også fremvise jeres virksomhed som brand, de ansatte og jeres arbejde. Det er altså et stærkt værktøj til at skabe en helhed for brandet og skabe synlighed i brugerens bevidsthed.
Mere om
Firma Facebook