Få succes med Retargeting
Hvad kan retargeting gøre for jer? Det tillader jer at få det rette budskab ud, til den rette person, på det rette tidspunkt. Ydermere giver det jer en unik mulighed for at levere jeres budskab efter personen har forladt jeres hjemmeside. Kort sagt: En genreklamering til “tabte besøgende”.
Webshops har mellem 1-2 % konverterings rater, og det er de resterende 98 % som retargeting har til formål at få til at vende tilbage, og skabe en konvertering. Retargeting henvender sig dog ikke kun til webshops, men er derimod et fremragende værktøj at supplere jeres allerede eksisterende marketing med, uanset hvilken branche i befinder jer i.
Du kender det selv: Du er inde og finde informationer omkring det par sko du har haft et godt øje til i en længere periode, og pludselig rammer livet dig. Vandet koger over, din ven har tagget dig i en sjov video på Facebook som du får en notifikation omkring, eller internettet svigter. Der er adskillige faktorer der kan få dig væk fra det stadie i købsprocessen du befandt dig i. Det er her en rigtig strategi kommer ind i billedet.
Som kunde hos SoftwareDanmark kan vi, via retargeting, hjælpe jer med at få fat i disse mulige kunder, som ellers var forsvundet fra jeres side og enten har opgivet købet, eller finder samme produkt hos en konkurrent næste gang behovet opstår. Ved at re-engagere jer med jeres tabte kunde, øger I chancerne for at blive husket af denne kunde næste gang der skal foretages et køb. Måske allerede første gang kunden ser annoncen.
MULIGHEDERNE INDENFOR RETARGETING
Der findes ekstremt mange grunde til at retargeting er så effektivt. En af de største er uden tvivl muligheden for at målrette jeres retargeting til de forskellige segmenter baseret på deres adfærd på jeres hjemmeside.
Eksempler på god og succesfuld retargeting:
- Den tabte potentielle kunde der forlod jeres hjemmeside allerede på forsiden, kan blive præsenteret for en type annonce.
- Den tabte kunde der forlod jeres hjemmeside inde på produkt X, kan således blive vist annoncer for lige præcis det produkt.
- Den kunde der har konverteret kan blive præsenteret for annoncer vedrørende et produkt der læner sig op af det allerede købte.
DE HÅRDE FACTS
- En kunde skal påvirkes omkring 7 gange før han eller hun bliver en kunde
- Genbesøg konverterer i snit 250 % bedre
- 72 % af online shoppers forlader indkøbskurven inden check out. Uden retargeting vil kun 8 % af disse vende tilbage og fuldføre deres køb.
- 67 % af firmaer der bruger online marketing, bruger nu Facebook exchange til retargeting
- 25 % af online shoppers synes godt om at få adfærds baserede annoncer, fordi det minder dem om hvad de tidligere har kigget ledt efter.
Se hvordan vi skaffer flere kunder via
online marketing