seo optimering
Langt den meste trafik til en virksomhedshjemmeside kommer fra søgemaskiner som Google, Bing og Yahoo. Selvom sociale medier og andre kanaler også kan tiltrække besøgende til jeres hjemmeside, så er det stadig søgemaskinerne der er den primære forsendelseskanal af trafik.
SEO-OPTIMERING OG SØGEMASKINER
Søgemaskiner er unikke i deres trafik, fordi brugeren har søgt på noget der er relevant og forbundet med jeres virksomhed og produkt/service, men ikke nødvendigvis kender til jeres specifikke virksomhed allerede. Brugeren er altså ikke nødvendigvis fra start af indstillet på at skulle købe, men kan påvirkes til at gå fra potentiel køber til køber. Derfor er det også afgørende at jeres hjemmeside er opbygget på en måde, der glæder besøgende og kunder, men også glæder Google, Bing og andre søgemaskiner, således at disse genererer trafik til hjemmesiden. Sidstnævnte gøres via SEO-optimering.
Carolyn Shelby er CEO for Chicago Tribune/435 Digital og har udtalt om SEO-optimering at “Skipping the basics and spending all your time and money on social and ‘fancy stuff’ is the same as skipping brushing your teeth and showering, but buying white strips and wearing expensive cologne.”
Dette er rammende, når man skal forklare hvorfor SEO-optimering er en nødvendighed. Uanset hvor flot en hjemmeside I har som virksomhed, og hvor brugeroptimeret den er, så gør det ingen forskel for jeres trafik, hvis ikke hjemmesiden også er udarbejdet med henblik på SEO-optimering.
HVAD VI GØR VED DIN SEO-OPTIMERING
.
Når vi arbejder med SEO-optimering for vores kunder, er det grundlæggende de samme parametre vi arbejder med, uanset hvem kunden er. Teknikkerne bag god SEO-optimering kan nemlig overføres til alle typer af hjemmesider.
1. Keyword analyse
Vores SEO-optimering starter med at vi identificerer de søgeord, jeres målgruppe bruger, når de søger efter jeres produkter eller tjenester. Dette er et afgørende skridt i optimeringsprocessen. I er nødt til at nå den rigtige målgruppe for at generere et højt afkast af investeringen. Vi kan hjælpe jer med at vælge de bedste søgeord baseret på søgningsfrekvens og relevans til jeres websted. Vi kan omhyggeligt målrette jeres kampagne fra starten, hvilket vil føre til større succes nede ad vejen.
2. Konkurrencedygtig analyse
Internettet er et ekstremt konkurrencepræget marked, og det er derfor yderst vigtigt at få gennemanalyseret markedet, og finde nye muligheder for en højere ranking på alle søgemaskiner. Mange tror fejlagtigt, at alle søgeord skal have direkte relation til ens hjemmeside. Indirekte ordsammensætning kan dog også have stor værdi for ens SEO-optimering.
3. Link building
Opbygning af relevante links fra andre hjemmesider er en indviklet proces der kræver tid og tålmodighed. Vi bruger en bred vifte af metoder og teknikker til at tiltrække værdifulde links, og de rigtige forbindelser til at forbedre vores kunders placeringer på diverse søgemaskiner. Vi arbejder på at opbygge et godt linkportefølje netværk, der omfatter mange typer links og muligheder for at hjælpe jer med at konkurrere. Relevante højkvalitets links, er en af de vigtigste faktorer til at bestemme, hvor godt en hjemmeside vil rangere i søgemaskinerne.
4. Website optimering og udvikling af indhold / Copywriting
En vindende indholdsstrategi er ekstremt vigtigt for online succes. Søgemaskiner indekserer nyt og unikt indhold, hvilket betyder, at der er en masse SEO-værdi i at optimere sin hjemmeside. Det endelige produkt skal dog være mere end blot indhold for søgemaskiner. God copywriting vil ikke kun bidrage til at øge jeres placeringer, men også til at konvertere jeres besøgende til betalende kunder. Vores forfattere producerer professionelt, unikt indhold, der leverer et klart og optimeret markedsføringsbudskab til både søgemaskiner og brugere.
5. Online public relations / Pressemeddelelses optimering
Nyhedsinteresse elementer kan spredes ekstremt hurtigt over internettet, og I kan nemt målrette den til et publikum der er interesseret i jeres budskab. Online PR er en effektiv marketing metode, og er billigere end traditionelle public relations. Online pressemeddelelser giver SEO- og website optimering, og fordelen ved at sende trafik og links tilbage til jeres websted er mærkbar i forhold til SEO-optimering. Vi kan hjælpe med at udarbejde PR-strategier online.
6. Lokal søgning optimering
En lokal søgning omfatter typisk en stedmodifikation på et søgeord, og bruges af kunder, der søger en virksomhed eller et produkt i deres område. Når disse typer af søgninger udføres, vil søgemaskinerne ofte trække et geografisk kort over lokale virksomhedsfortegnelser med vigtige kontaktoplysninger og retningsbestemt oplysninger. SoftwareDanmark vil hjælpe jer med at optimere jeres lokale virksomheds fortegnelser for disse geografisk fokuserede søgninger. Lokale søgning kan målrettes med reklamer der specielt henvender sig til lokale forbrugere, som er klar til at købe en bestemt vare eller tjenesteydelse. En højere procentdel af disse kunder vil købe, når de har fundet de steder, hvor de kan gøre forretninger i nærmiljøet.
7. Mobil SEO
Med udviklingen – og de seneste forbedringer – af smartphones, er mobil søgning stigende i popularitet. 55 % af alle søgninger på nettet starter på en mobiltelefon. SEO-optimering til mobil giver hurtig og nem visning af de vigtigste oplysninger om jeres virksomhed.
8. International søgning
Global søgning er markedsføring rettet imod internationale og flersprogede markeder, således at virksomhederne kan nå ud over de nationale grænser til et globalt publikum. Hos SoftwareDanmark kan vi hjælpe jer med de rigtige strategier til effektivt at markedsføre jer selv, og gennem SEO-optimering opbygge en international placering på søgemaskinerne.
9. Shopping søgning
Vi vil hjælpe jer med at målrette jeres resultater til brugere, der går online for at sammenligne produkter fra forskellige leverandører, eller søger efter en onlinebutik eller et produkt i en bestemt kategori. Ved god SEO-optimering og ved at ranke godt i disse søgninger, kan jeres kunder finde og købe jeres produkter med blot et par klik.
10. Video SEO
Moderne søgemaskineoptimering kan omfatte en række multimediestrategier til at opbygge placeringer, og drive trafik til jeres websted. Søgemaskiner giver videoresultater på relaterede søgeord. Vi vil hjælpe jer med at udvikle en MMS-kampagne, der supplerer jeres SEO-optimering, og giver jer mulighed for at nå et bredere publikum ved at optimere videoer til søgning.
11. Web marketing analytics
SoftwareDanmark vil oprette analytics-rapportering på dit websted, og derefter tilbyde professionel rådgivning og anbefalinger om, hvordan I kan drage fordel af disse data. Vi undersøger alle relevante målinger og data, som er relateret til jeres besøgende. På denne måde kan vi vurdere og bestemme, hvilke søgeord og søgemaskiner der kører mest trafik, og hvilke ændringer der skal foretages på jeres websted for at øge relevant trafik og konverteringer.